Italijanski premijum proizvođač guma, PIRELLI, predstavio je nedavno novu tehnologiju koja ima svrhu da obezbedi pokretljivost i nastavak vožnje u slučaju defekta na gumi – Seal Inside.
Run-flat gume postoje već dvadesetak godina na tržištu guma, a idealno su rešenje zbog sigurnosti i praktičnosti koje pružaju time što je sa njima kada se probuše moguće preći određeni broj kilometara a da pri tom ne ispuste vazduh. Seal Inside je nova tehnologija koja se primenjuje u konstrukciji gume koja omogućava da gume ne ispuštaju ako je došlo do njihovog bušenja nekim spoljašnjim objektom, što je uzrok gubljenja pritiska u 85% defekata tokom vožnje.
Unutar gume, a neposredno ispod gazećeg sloja, nalazi se sloj posebnog zaptivnog materijala koji blokira svako mesto koje ispušta vazduh u slučaju da dođe do bušenja karkase, bez obzira da li se objekat koji je napravio rupu još uvek nalazi u gumi ili ne. Seal Inside trenutno popravlja nastalu štetu, a zahvaljujući njegovom brzom i efikasnom delovanju pritisak u gumama ostaje isti, pa vozač u najvećem broju slučajeva neće ni primetiti da je do defekta uopšte i došlo.
Gume istih dimenzija/dezena izrađene uz pomoć ove tehnologije ne razlikuju se po svojim voznim karakteristikama kao što su otpor pri rotaciji, udobnost, buka, upravljivost na suvom i vlažnom putu od onih kod kojih ona nije upotrebljena. Takođe treba napomenuti da gume sa Seal Inside tehnologijom ne zahtevaju posebne felne ili sisteme za praćenje pritiska, tj. mogu se koristiti na bilo kom vozilu u zavisnosti od dimenzije guma.
Za kraj, podsećamo da run-flat gume nisu trajno rešenje za nastali defekt. Zato svi proizvođači guma koji razvijaju ovu vrstu tehnologije u izradi guma preporučuju da redovno pratite stanje vaših guma, a da se u slučaju da primetite da je do bušenja došlo obratite vulkanizerskom servisu koji je specijalizovan za popravku run-flat guma.
Izvor: Pirelli