Japanke i nisu baš dobra obuća za hladan zimski dan. Ili su možda smrznuti prsti i klizanje baš ono što želite da iskusite ovakvim izborom obuće? Ako to ne želite, onda definitivno ne treba da nosite letnju obuću zimi, zar ne? Zašto biste onda vozili letnje gume tokom zimskih meseci?
Da li ste znali da je verovatnoća da slupate auto šest puta veća tokom zime? Klizavo lišće na vlažnom putu u kombinaciji sa snegom i poledicom, stvara opasne uslove za vožnju i povećava broj saobraćajnih nesreća skoro tri puta za vreme zimskih meseci.
Prošle godine smo nekoliko puta iskusili da nam ulice budu zatrpane snegom, ali to nije jedini razlog zbog čega gume mogu da postanu nesigurne. Gume koje nisu zimske sadrže u sebi sirovine koje počinju da se stvrdnjavaju na temperaturama ispod 7 stepeni. Zbog toga se smanjuje moć prijanjanja na hladnom ili vlažnom kolovozu, što kao posledicu ima duži zaustavni put pri kočenju. Prave zimske gume koje na sebi imaju oznaku pahuljice imaju takav sirovinski sastav i šaru da pri temperaturama ispod 7 stepeni povećavaju trakciju i smanjuju razdaljinu potrebnu za zaustavljanje.
Sa temperaturama koje padaju ispod 7 već od kasne jeseni, čekanje da padne prvi sneg kako biste prešli na zimske gume nije preporučljivo. Upotreba odgovarajućih guma tokom jeseni i zime obezbediće vam da ne postanete deo statistike o broju nesreća tokom ovog perioda.
Zimske gume nisu predviđene samo za vožnju po snegu i ledu, one pružaju veći nivo sigurnosti u vožnji po hladnom i vlažnom putu. Ukoliko uzmete u obzir koliko bi mogla da vas košta eventualna nezgoda tokom zime, zapitajte se da li se isplati ne uložiti novac u odgovarajuće gume?
Izvor: Continental