Novi svetski rekord za najbrži automobil na ledu postignut je gumama kompanije Nokian 9. marta 2013. godine blizu finskog grada Oulu na 12 kilometara dugoj ledenoj traci. Nova Nokian guma Hakkapeliitta 8 postavila je brzinski rekord od 335,731 km/h!
Vozilom je upravljao testni vozač Janne Laitinen na ledu u zalivu baltičkog mora Gulf of Bothnia. U izveštaju piše da su prianjanje i brzina u ovakvim uslovima bili dobri kao nikada ranije, a da je za njih zaslužna nova guma iz vodeće gumarske kompanije – Nokian Hakkapeliitta 8 u dimenzijama 255/35R29 97 T XL.
Pri ovako velikoj brzini, vrhunska zimska guma mora savršeno da prianja i da pruža vozaču precizno upravljanje da bi mogla da isprati opasne performanse automobila.
Jedinstvena Nokian Eco Stud 8 tehnologija koja je korišćena pri razvoju legendarne Hakkapeliitta zimske gume obezbeđuje ravnotežu i stabilno prianjanje, kao i predvidljivo upravljanje. Sve ove karakteristike u imperativu su prilikom ekstremne vožnje na ledu, ali i za svakodnevne vožnje po snegu.
“Cilj nam je bio da ovoj gumi postavimo veliki izazov. Pri velikim brzinama, moć je, pre svega, u gumama. Kada se na ledenoj površini otpor vazduha povećava, potrebno je snažnija prianjanje da bi automobil dobio ubrzanje. Dakle, pored prianjanja, upravljivost i stabilnost su takođe važni”, izjavio je Matti Morri, menadžer Tehničkog centra Nokian kompanije.
Gume koje su oborile svetski rekord bile su montirane na Audi RS6.
Inače, Nokian i vozač Laitinen, koji radi kao profesionalni testni vozač već dvadesetpet godina, drže i prethodno postavljeni Ginisov rekord za najbrži automobil na ledu iz marta 2011. godine – 331,61 km/h. Zaslužni su i za rekord postavljen na ledu i to električnim vozilom u martu 2012. godine sa 252,06 km/h.
Organizacija Ginisovih rekorda ima strogo definisana pravila za postavljanje svetskog rekorda u vožnji na ledu. Vreme za rastojanje dugo jednu milju meri se u oba smera. Svetski rekord je prosek ta dva rezultata. Vozač ima tačno sat vremena da postavi novi svetski rekord. Led mora biti prirodan, ne sme biti rezbaren niti treniran hemikalijama. Gume na vozilu moraju biti komercijalno dostupne i odobrene za svakodnevno korišćenje u zemlji u kojoj se rekord postavlja.
Obaraju rekorde ne ledu ali zato im se letnje gume raspadaju posle jedne sezone…
Imam lose iaskustvo sa Nokian-om. Kupih prosle godine set zimskih i letnih za SUV i to XL sa posebnim ojacanjima zbog tezine vozlla.Zimske su OK imaju odlican grip, na asfaltu se skoro i ne cuju, ali zato letnje … jad i cemer…posle samo 10ak Hiljada predjenih kilometara pocinju da se raspadaju. Bukvalno otpadaju parcici velicine 2-3 cm. Naravno uvoznici su posle 5 meseci vecanja odbili da uvaze reklamaciju pod izgovorom “ agresivna voznja i los trap“ Cuj molim te: zimi sam fini i dobar mi je trap a leti vozim agresivno i trap nije odgovarajuci.
Moj vozni park vise nece gledati Nokian ni na trotinetu.
Ovo je guma sa ekserima,uništiće nam puteve!!!