Auto Expressovo testiranje letnjih guma za 2012. godinu nikada nije imalo rezultate koji su tako slični. Rezultati osam testiranih guma razlikuju se za najviše 2 odsto.
Kao i uvek, Auto Express fokusirao se na najpopularniju dimenziju – 205/55 R16 91H. Ovogodišnje vozilo za testiranje bila je Škoda Octavia, koja je vožena na stazi kompanije Bridgestone na jugu Italije. Nad gumama je sprovedeno 5 testova na mokroj podlozi, dva testa na suvoj podlozi, kao i test na buku i test otpora pri kotrljanju.
Rezultati
Imajući u vidu da je samo 1 odsto saobraćajnih nesreća u Evropi uzrokovano akvaplaningom, Auto Express je smanjio uticaj kategorije otpornost na akvaplaning u konačnim rezultatima.
Ipak, najveću otpornost na akvaplaning pokazala je guma Goodyear EfficientGrip. Najbolja je mokrom terenu u svim kategorijama bila je Nokian xLine koja je pokazala dobro ponašanje i na suvoj podlozi.
Nije čudno što su poslednje tri gume na listi zauzele prva tri mesta u kategoriji otpor pri kotrljanju. Tako da, ako vam je pri kupovini gume najbitnija ekonomičnost iste, obratite pažnju na gume koje su na ovom testiranju zauzele poslednja tri mesta.
Pa da prelistamo rezultate testiranja Auto Expressa.
Ukupan broj poena: 863.8
Na suvoj podlozi: 195.8
Na mokroj podlozi: 491.1
Otpor pri kotrljanju: 76.9
Buka: 100
Komentar: Goodyear je pobedio na ovom testiranju zahvaljujući svojim standardno dobrim performansama na mokroj podlozi. Ova guma je pokazala neuporedivo bolje rezultate na akvaplaning testu od svog najbližeg rivala na listi. Goodyear EfficientGrip je u skoro svim kategorijama na testu briljirala, samo je pokazala prosečne rezultate kada je otpor pri kotrljanju u pitanju.
2. Vredestein Sportrac 5
Ukupan broj poena: 851.1
Na suvoj podlozi: 196.3
Na mokroj podlozi: 477.3
Otpor pri kotrljanju: 78.7
Buka: 98.8
Komentar: Vredestein Sportrac 5 je još jedna guma kojoj su performanse na mokroj podlozi ispred ekonomičnosti. Na Auto Expressovom testu ova guma imala je bolje rezultate na suvoj podlozi od prvoplasirane Goodyear-ke.
3. Nexen N Blude HD
Ukupan broj poena: 851.9
Na suvoj podlozi: 194
Na mokroj podlozi: 482
Otpor pri kotrljanju: 76.9
Buka: 99
Komentar: Nexenova guma bila je skoro poslednja na „suvom“ testiranju, ali je svoju poziciju zaslužila snažnim peformansama na mokroj podlozi i veoma dobroj otpornosti na akvaplaning.
4. Dunlop SP Sport Fast Response
Ukupan broj poena: 849.8
Na suvoj podlozi: 197.6
Na mokroj podlozi: 479.4
Otpor pri kotrljanju: 75.3
Buka: 97.5
Komentar: Jedna od guma sa najviše sportskog duha u sebi, Dunlop SP Sport Fast Response pokazala je dobar balans između performansi na suvoj i mokroj podlozi. Međutim, taj balans je poremetila buka, jer je ovo bila najglasnija guma na testu.
Nokian xLine
Ukupan broj poena: 842.4
Na suvoj podlozi: 197
Na mokroj podlozi: 472.5
Otpor pri kotrljanju: 72.9
Buka: 100
Komentar: Guma Nokian xLine najbolje se pokazala na vlažnom terenu u odnosu na sve testirane gume. Zauzela je drugo mesto u kategoriji suvi kolovoz. Međutim, prosečne ocene na akvaplaning mestu i loše ocene u kategoriji otpor pri kotrljanju nisu joj dali da se pomeri sa četvrtog mesta.
Ukupan broj poena: 852.7
Na suvoj podlozi: 199.1
Na mokroj podlozi: 458.9
Otpor pri kotrljanju: 95.9
Buka: 98.8
Komentar: Čini se kao da se Continental trampio; dao je mali otpor pri kotrljanju za dobre peformanse na mokroj podlozi. Ova guma zauzela je peto mesto u kategoriji „buka“, imala je izuzetno loše rezultate na testiranju otpora pri kotrljanju i bila je najbolja pri kočenju na vlažnoj podlozi.
Ukupan broj poena: 842.2
Na suvoj podlozi: 198
Na mokroj podlozi: 462.3
Otpor pri kotrljanju: 83.3
Buka: 98.6
Komentar: Nova guma od Bridgestone-a pokazala se najjačom u upravljanju na suvom kolovozu, ali je pokazala prilično nekonzistentne performanse na vlažnoj podlozi.
Ukupan broj poena: 846.3
Na suvoj podlozi: 196.9
Na mokroj podlozi: 450.3
Otpor pri kotrljanju: 100
Buka: 99.1
Komentar: Michelin Energy Saver + imala je najbolje rezultate u otporu pri kotrljanju, ali je bila najslabija u upravljanju na vlažnom kolovozu, dokazujući da je ravnotežu između ekonomičnosti i upravljanja na vlažnoj podlozi i dalje teško održati.
Testiranje guma je deo procesa nastanka gume, bilo da ga sprovodi proizvođač ili potrošačke grupe, automobilskim magazini ili razne organizacije. Pročitajte kako se testiraju gume.
Izvor – TyreReviews