I dalje se ne smiruje prašina oko pogibje glumačke zvezde Paula Walkera i njegovog prijatelja. Nedavno je u javnost procurela informacija da je Porsche Carrera GT u kojoj je glumac stradao imala montirane devet godina stare gume. Svakako da to nije dobar izbor ni za Yuga, a kamoli za superautomobil od preko 600 konja.
Novi izveštaj losanđeleske policije bacio je drugačije svetlo na uzorke nesreće koja je odnela život holivudske zvezde i njegovog prijatelja. Dokazano je da je Walkerov prijatelj vozio sporije nego što se mislilo i, iako nije imala mehaničke kvarove, Porsche Carrera GT nije bila sasvim tehnički ispravna.
Došlo se do saznanja da je brzina vozila stigla do najviše 150 km/h u vreme nesreće, a ne 160 km/h, kako je prvi izveštaj glasio. Ova brzina obračunava se na osnovu znakova sa guma i sasvim je izvesno da ona može izazvati gubljenje kontrole nad vozilom i skretanje direktno u banderu. Međutim, policija sada veruje je ova nesreća izazvana gubitkom trakcije zbog devet godina starih guma i neprimerene brzine.
Nepisano pravilo je da treba voziti sa gumama koje nisu proizvedene pre više od šest godina. Vožnja sa gumom starom devet godina pravo je kockanje sa životom. Postoje defekti i promene na gumama koje nisu vidljive golim okom. Merenjem samo dubine šare na gumi vi niste izvršili ni delić kontrole. Neke starije gume mogu izgledati sasvim dobro, ali moguće je da imaju neka skrivena oštećenja za koja ćete vi, a nadamo se da nećete, saznati na ovaj ili onaj način. Pri kupovini ili montaži gume, uvek sprovedite kontrolu čitanjem oznaka na bočnom zidu i klasičnim proveravanjem stanja gume. Vaša bezbednost je na prvom mestu.
Pročitajte zašto je kupovina polovnih guma samo prividna ušteda
Izvor fotografije – DailyMail