Gume su jedina veza vašeg automobila sa putem. Sa tim u vezi, gume će vam često prve „reći“ nešto više o stanju vašeg vozila.
Ako vršite kontrolu guma u nekom pristojnom vremenskom razmaku, gume vam dosta toga mogu „reći“. Dovoljno je da ispratite ovih nekoliko saveta, i možda ćete naići na problem kod svog automobila za koji niste ni znali da postoji. Samim tim, uštedećete kasnije i živce i novac.
Sredina gume
Ako primetite da je sredina vaše gume pohabanija nego ostatak gume, to verovatno znači da ste previše napumpali gumu. Kada je guma prenaduvena, sredina gume štrči pa je tokom vožnje ona jedini deo gume u kontaktu sa površinom. To narušava bezbednost vaše vožnje jer guma ne prianja u potpunosti, već samo jednim delom.
Ivica gume
Suprotno od pomenutog slučaja, kada se više troši sredina gume, je slučaj bržeg habanja ivica gume. To znači da je vaša guma nedovoljno napumpana. Guma u ovakvom stanju lako može pući, a to svakako ne biste želeli da vam se dogodi. Nedovoljno napumpana guma ne apsorbuje rupe na putu, pa vam mogu stradati osovine i amortizeri.
Neravnomerno trošenje gume
Ako je jedna strana gume pohabanija od ostatka gume, to je jasan znak da reglaža trapa nije urađena kako treba. Sredite ovo kod majstora da vas ne bi dovelo u neprijatnu situaciju u toku vožnje.
Ispupčenja i pukotine
Ispupčenja i pukotine na bočnim zidovima gume pokazuju da ste auto vozili po neravninama i rupama. Pukotine su znak spoljašnjih oštećenja, ali su ispupčenja pokazatelji da se problem nalazi unutar gume. Skoknite do vulkanizera i neka vam stručno proveri gume. Verovatno ćete gume u takvom stanju morati da zamenite.
Bezbednost je na prvom mestu!
Izvor – BlackCircles