WestLake gume na tržištu Srbije
Prošle nedelje, 27.09.2016. na sjajnoj stazi NAVAK centra za obuku vozača, imali smo priliku da iz prve ruke vidimo kako se na putu ponašaju WestLake gume. Pre dve nedelje smo objavili članak koji uopšteno govori o ovom proizvođaču guma, a sada ćemo da pričamo o finesama.
S obzirom na to da ovaj proizvođač postoji od 1958.godine, u startu ćemo razbiti predrasude o kineskoj masovnoj proizvodnji i nekvalitetu. WestLake je prvi izbor kupaca guma u Kini, a po broju proizvedenih guma je deseti u svetu.
Ono što će vas posebno oduševiti je to što u fabrici koriste najsavremeniju opremu za proizvodnju pneumatika koja ide u korak sa opremom koju možete pronaći u fabrikama kompanija Michelin i Goodyear. Ova kompanija raspolaže sa ukupno šest fabričkih postrojenja od kojih su pet u Kini, a jedno na Tajlandu.
Provera kvaliteta ovih guma je na visokom nivou. Svaka guma prolazi tri kontrole pre nego što izađe iz fabrike. Ono što je zanimljivo je da su inženjeri u svakoj fabrici napravili tihu sobu za testiranje buke koju proizvodi ova guma, naravno za različite kategorije vozila i u različitim dimenzijama.
U svom asortimanu, ako posmatramo po sezonalnosti, nude se zimske gume, letnje gume i gume za sve sezone. Sa druge strane, ako posmatramo kategorije vozila tu su gume za putnička vozila, poluteretne i teretne gume.
Interesantno je da smo na putu za NAVAK centar, na različitim kategorijama vozila, kako poluteretnim tako i teretnim, primetili WestLake gume.
Dezeni guma
U ponudi ima različitih dezena, a neki od njih su:
- U putničkom programu- SW602 – guma za sve sezone
- SW606 – zimska guma
- SW608 – zimska guma
- SW618 – zimska guma;
- U poluteretnom programu
- SW658 – zimska guma za poluteretni program sa ojačanim srednjim kanalom
- SL369 A/T – all-terain šara sa nazubljenim bočnim zidovima
- SU18 H/T – letnja guma za poluteretni program sa četiri kanala i odličnim karakteristikama po pitanju odvođenja vode.
Teretni program se pojavio sa novom tehnologijom za bočne jastuke i poboljšanom otpornošću gazećeg sloja na visoke temperature. Kombinacija materijala za izradu guma u teretnom programu je poboljšana, pa je sada zamor materijala značajno smanjen.
Volvo Euro 5 i Euro 6 sa WestLake gumama iz teretnog programa
Na prezentaciji je predstvljeno više dezena, kao što su: WDR, WSR, WTL, WTR, WDM, WTM i WTX. Za dugolinijska vozila predstavljeni su dezeni WSL, WDL i WTL sa posebno unapređenom smešom za smanjenje potrošnje goriva.
Naši domaćini su istakli na kraju da se za 2017.godinu planira proizvodnja novih UHP dezena u putničkom programu.
Test WestLake guma na NAVAK stazi
Uz veliko gostoprimstvo sjajnog tima NAVAK centra na stazi, imali smo priliku da u praksi isprobamo sve što je teoretski bilo ispričano. Vozni park je bio i više nego kvalifikovan za ovakav test. Opitna flota se sastojala iz:
- Fiat 500L (benzin/dizel motori)
- Mercedes CLA
- Mercedes E class
- Mercedes B class
- Volvo Euro 5 i Euro 6 kamioni
Na gore pomenute automobile bili su monitrani sledeći dezeni: SW602, SW606, SW608, SW618, 6W658.
Mercedes E220 sa WestLake SW608 dezenom
Imali smo priliku da gume testiramo u različitim situacijama i pri različitim brzinama na putu. Rezultati su bili više nego iznenađujući. Prijanjanje na suvoj i mokroj podlozi je kod svih montiranih dezena bilo izuzetno dobro.
Na automobilima Fiat 500L testirali smo dezen SW602 sa usmerenom šarom koja se pokazala jako dobro na klizavoj i mokroj podlozi, gde je pokazala da je sistem odvođenja vode sa gazeće površine veoma dobro dizajniran. Ne zaboravimo da je rizik od akvaplaninga uvek prisutan na vlažnom kolovozu i da ga treba uvek smanjiti na najmanju moguću meru, što je ovaj dezen uradio i više nego dobro.
Fiat 500L sa WestLake gumama Mercedes CLA i Mercedes E220 sa WestLake gumama
Testovi naglog kočenja pri brzinama od 40, 50 i 80km/h, gde je kočenje sa 40 i 50km/h bilo sa preprekama, stavili su ove gume po rezultatima rame uz rame sa nekim premijum brendovima.
Na Mercedesu E 220 i Mercedesu B class testirali smo dezen SW608 koji je po rezultatima bio identičan kao i SW602. Ono što smo primetili je da je nivo buke u krivinama i prijanjanje bolje kod Mercedesa E220 u odnosu na Mercedes B class i Fiat 500L ali poređenje ovih modela automobila nije baš zahvalno raditi.
Kamionom smo takođe napravili školski krug, ali smo ga malo i „načepili“ pa smo se uverili da bez obzira na težinu i ubrzanje, WestLake kamionske gume imaju savršeno prijanjanje, upravljanje i sposobnost kočenja na vlažnom i mokrom kolovozu.
Organizator testiranja, kompanija Coning doo, pored testiranja pneumatika u različitim uslovima na putu, omogućio je reli vožnju po poligonu u kontrolisanim uslovima sa WestLake gumama i takmičenje u brzom motanju volana na jednom od NAVAK simulatora. Na oduševljenje svih pristunih, organizator je na kraju testiranja, nagradio pobednike vrednim nagradama.
Sumiranjem utisaka na putu kući, došli smo do zaključka da je kompanija WestLake izašla na naše tržište sa veoma ozbiljnom ponudom guma u svim udarnim dimenzijama, koje se po kvalitetu „kotrljaju“ rame uz rame sa gumama evropskih proizvođača.
Ponudu WestLake guma u našoj Internet prodavnici možete pogledati OVDE.
Da li je SW658 zimska guma ili je M+S guma?
Zdravo Gordana, dezen SW 658 je zimski po sirovinskom sastavu.
Oznaka M+S ne govori o sirovinskom sastavu gume već o geometriji šare. Detaljno o ovome smo nedavno pisali http://blog.ipg.rs/sta-znaci-oznaka-ms-na-gumama/
Vrlo informativno! Hvala!
Ja sam u decembru 2016. stavio dve nove napred na Iveco Rival 185/75/R16c i mogu slobodno reći da sam prezadovoljan!
Prošlo je godinu dana od kako sam ih stavio i nemam apsolutno nikakvih zamerki !
Planiram upravo ovih dana da stavim i 4 nove nazad! Odnos cene i kvaliteta je stvarno nemerljiv, ništa se ne razlikuju od ostalih proizvodjača .
Kupljene su u Micheline-u u Novome Sadu / Temerinski put kod mega marketa Rodić, svaka preporuka svima! Lep pozdrav! 🙂
Postovani hteo bih na felne za leto da stavim dalje navedenu gumu, WESTLAKE 275/40 R20 SU318 H/T 106V XL M+S, moje pitanje za vas je da li je to odgovarajuca guma po karakteristikama jer iste treba da budu montirane na VW Touareg koji ima tezinu od 2450kg! Hvala!
Pozdrav Miloše,
Navedene gume imaju ojačane bokove (oznaka XL), a 106 je indeks opterećenja i govori da sa ovim gumama jedan točak može da nosi težinu do 950 kg. Gume su odgovarajuće kada je indeks opterećenja u pitanju.