Nedavno smo pisali o tome šta se krije iza imena čuvenih brendova u industriji guma. Videli smo da su imena osnivača odigrala ključnu ulogu kod mnogih kompanija. U ovom nastavku videćemo kakvu ulogu su imale mitske ličnosti i neke geografske oblasti u nastajanju imena brendova.

Apollo, Ahiles, Hercules – bogovi i heroji

Mnoge kompanije nose nazive istorijskih ili mitskih likova. Njihovo poreklo je uglavnom grčko ili rimsko. Ovo je posebno popularno među azijskim kompanijama, koje nastoje da se probiju na evropsko tržište.

Indonežanska kompanija Achilles nosi ime jednog od najvećih grčkih heroja, Ahila. Poznajemo ga kao slavnog ratnika, učesnika u Trojanskom ratu. Kineski brend Aeolus nosi ime po vladaru vetrova, sinu Posejdona. Legenda kaže da je živeo na Eolskom arhipelagu i odande upravljao vetrovima. Pomogao je Odiseju na povratku iz Troje. Sve zle vetrove, nepovoljne za plovidbu, zatvorio je u mešinu, a blagom zapadnom vetru naredio da ga prati na svom putu kući. Indijska kompanija Apollo dobila je ime po bogu Apolonu, sinu Zevsa i Lete. Apolon je bio bog svetlosti, plesa, muzike, izlečenja i medicine, proricanja, streljaštva i razboritosti.

Interesantne okolnosti postoje i kod imena norveškog brenda Viking. Viking je za ostatak sveta sinonim za neustrašivog ratnika, i kompanija ga ima na svom logou. Ipak, za Norvežane ono podrazumeva i isticanje nekih drugih kvaliteta svojih predaka, posebno činjenicu da su bili vešte i zgodne zanatlije.

Geografsko poreklo

Kod nekih imena pronaći ćemo vezu sa gradovima, regionima, ili državama iz kojih su kompanije originalno potekle. Poljski brend Debica nasledio je ime od grada u kom je 1937. godine otvorena fabrika guma. Ona je jedna od največih industrijskih investicija Druge poljske Republike, koja je postojala u periodu između dva rata. Još jedan primer je brend Nokian, jedan od najpoznatijih brendova kada su u pitanju zimske gume. One su ponos grada Nokia, koji se nalazi na jugu Finske.

Hankook ili južna Koreja

Gradovi nisu jedine lokacije kada su u pitanju imena kompanija. Na primer, ime kineskog brenda Westlake potiče od jezera West Lake, glavne turističke atrakcije grada Hangzhou. Jezero je podeljeno u pet delova, ima dosta veštačkih ostrva, brojne hramove, pagode i bašte. U ovom gradu podignuta je fabrika guma koja je jednom od svojih brendova dala ime Westlake.

Švajcarski brend Maloya  dobila je ime po Maloia, čuvenoj stazi na Alpima, lociranoj  u blizini švajcarske granice sa Italijom. Nekadašnji slovenački brend Sava dobio je ime po reci Savi. Hankook na korejskom jeziku znači Južna Koreja odakle i potiče.
U nazivu i logou našeg brenda koji pripada Michelin grupaciji, pojavljuje se jedna izuzetno opasna divlja životinja, Tigar.

Ovim priča o davanju imena nije iscrpljena. Ima još dosta različitih ideja kojima su se rukovodili oni koji su davali imena svojim kompanijama, ali o njima nekom drugom prilikom.

Aktuelnu ponudu guma potražite na sajtu Internet Prodaja Guma.



0 komentara

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?