Pročitajte kratak osvrt na to kako se prave gume.

Točak je jedan od najstarijih i najvažnijih izuma civilizacije. Pravio se od drveta i metala, a veliki pomak u razvoju nastaje nakon što točak počinje da se oblaže gumom.

Gume su takođe prošle dug razvojni put, a u prošlom veku razvoj je bio osetno ubrzan. Već na samom početku XX veka pojavio se spektakularni izum – gume punjene vazduhom. Od pojave ovog izuma, vožnja doživljava revoluciju. Gume punjene vazduhom bolje su mogle da apsorbuju neravnine na putu, a dodavanjem sloja gazeće površine, značajno je  poboljšano i prijanjanje.

Sastojci od kojih se pravila guma vremenom su se menjali i usavršavali. U sastav sadašnjih guma ulazi između deset i petnaest različitih komponenti. One uključuju prirodnu i sintetičku gumu, hemijske dodatke i pigment crni karbon.

Kako izgleda početak proizvodnje

Svi sastojci koji ulaze u sastav gume mešaju se na toploti pod velikim pritiskom u ogromnoj mešalici. Sastojci koji ulaze u pojedine delove gume, kombinuju se na različite načine. Tako se dobija gumeno testo koje se potom razvlači u tabake i nakon toga ide dalje na obradu.

Sa ogromnog valjka odmotava se poliesterska tkanina i ulazi u mašinu koja se zove kalender. U kalenderu se nalaze valjci koji nanose toplu gumu na oba kraja tkanine. Na ovaj način nastaje gumena tkanina koja će se koristiti kao ojačanje gume. Ovaj sloj se dodaje  jer sama guma nije dovoljno čvrsta da bi se napravio gotov proizvod.

Ako ste se pitali kako se prave gume!

Potom nailazimo na brojne kaleme sa kojih se istovremeno odmotavaju pamučne niti. Pod određenim uglom, one naležu i prijanjaju na toplo gumirano platno. Ove niti obezbeđuju protok vazduha tokom proizvodnje.

Izrada gazećeg sloja

Nakon ovog postupka, na redu je izrada gazećeg sloja. Izrada ovog sloja zahteva kombinovanje sastojaka na tri različita načina, pri čemu se dobijaju tri vrste gume. Ekstruderi uobličavaju te tri vrste  gume, a one potom ulaze u matricu koja ih formira u jednu.

Valjci za bojenje apliciraju raznobojne linije po materijalu tokom izrade gazećeg sloja. To je sistem za kodiranje, za identifikaciju sastojaka tokom procesa proizvodnje. Te linije se mogu videti na finalnom proizvodu, pa je ovo ujedno i objašnjenje za sve one koji su se pitali šta ove linije znače.

Da bi se izbeglo naprezanje materijala, sistem ga na jednom mestu opušta sa trake i potom povlači  na sledeću traku. Gazeći sloj se zatim seče po dužini.

Materijal sa žičanom stukturom

U sledećoj etapi izrade, sa ogromnih kalemova odmotavaju se mnogobrojne čelične žice. Mašina slaže žice u željenu konfiguraciju i obavija ih u gumu, tako da taj deo ima izgled zrnaste strukture kada se posmatra poprečni presek. Ovo će biti deo gume koji joj daje čvrstinu, potrebnu da stoji na obodu točka.

Zatim se od materijala sa žičanom srukturom prave obruči čija će veličina odgovarati obodu točka.

Ako ste se pitali kako se prave gume!

Slaganje slojeva

Sada je sve spremno za izradu gume. Radnici nameštaju dva obruča sa žičanom stukturom preko specijalnih valjaka koji se okreću. Preko njih se nanosi sloj nepropusnog komada gume koji će poslužiti umesto unutrašnje gume.

Naduvane komore sa obe strane okreću gumu oko delova sa žičanom strukturom i onda je uvlače. Zatim se preko žičanog dela dodaju bočni zidovi koji se preko njega preklapaju pomoću malih valjaka.

Ovim postupkom je kompletiran unutrašnji deo ili skelet gume.

Proizvodnja spoljašnjeg dela gume

Spoljašnji slojevi kompletiraju se odvojeno. Preko bubnja se namotavaju gumene trake sa ugrađenim čeličnim užadima. Zatim, uske trake od gumenog sloja kompjuterizovani sistem  namotava pod određenom napetošću kako bi se dobio stepenasti efekat. Na dobijeni sloj nanosi se gazeća površina.

Spajanje unutrašnje i spoljašnje gume

Ovako proizvedene gume se sada spajaju u jednu. Prsten za prenos prenosi delove spoljašnje gume preko unutrašnjeg dela. Kompresovani vazduh naduvava gumu da bi je oblikovao i sve lepljive slojeve spojio u celinu. Potom se ivice gazeće površine mašinski preklapaju oko bočnog zida.

Ovakva guma se zove neosigurana guma. Ona je bez dezena gazećeg sloja i u industriji je poznata pod nazivom zelena guma.

Ako ste se pitali kako se prave gume!

Finalna izrada

Zelena guma ide u kalup za pečenje i oblikovanje. Kalup je pritiska sa gornje i donje strane. U untrašnjosti, deo kalupa koji se pod toplom parom širi, oblikuje gumu i prenosi dezen na gazeći sloj gume. Vreme provedeno u vrućem kalupu pod pritiskom prouzrokuje vulkanizaciju, hemijsku rekaciju koja transformiše slabu i lepljivu supstancu u jaku i elastičnu. Kada se odseče višak gume, one su spremne za pregled.

Nakon konačnog pregleda i potvrde da su oblik i geometrija šare ispravne, gume su spremne za slanje. Odatle kreće njihov put, preko različitih distributera i prevoznika, sve do vaše adrese.

Aktuelnu ponudu guma pogledajte na sajtu Internet Prodaja Guma.

Pročitajte i ko je najveći proizvođač guma na svetu.

0 komentara

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?