Letnje gume GoodYear EfficientGrip Performance 2 su pobednik na testovima koje je kompanija GoodYear sama naručila. Sproveli su ih stručnjaci nemačke organizacije TUV SUD.
Osnovni cilj prilikom kreiranja ovog modela bio je da se poboljša prijanjanje na suvoj podlozi i optimizuje potrošnja goriva. Model je sa asimetričnim dezenom i one su novina za letnju sezonu 2020. godine.
Poređenje sa prethodnim modelom i interno testiranje
Ovaj model guma zamenio je prethodni EfficientGrip Performance, koji se na tržištu nalazi od 2013. godine. Kada su u pitanju performanse, značajno su nadmašile svog prethodnika. Interno testiranje koje kompanija radi za svaku novu projektovanu gumu obavljeno je na veličini 205/55 R16 91V, na vozilu VW Golf 7. Testiranje je obavljeno na otvorenim putevima u Luksemburgu i Francuskoj. Rezultati su bili odlični i pokazali su da je razvojni tim kvalitetno potrošio vreme razvijajući novi model.
Poređenje sa konkurencijom
Svoju superiornost u perfomansama, GoodYear EfficientGrip Performance 2, naglašava i u odnosu na mnoge premijum brendove.
U oktobru i novembru 2019. godine, stručnjaci nemačke organizacije TUV SUD sproveli su uporedni test za GoodYear EfficientGrip Performance 2 i nekoliko premijum brendova.
Konkurenti sa kojima je vršeno poređenje su Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005 i Pirelli Cinturato P7 Blue. Gume za konkurenciju su za ovo testiranje nabavljene iz maloprodaje, a gume za GoodYear su obzebeđene od strane samog proizvođača koji je naručio testiranje. Test je rađen na dimenziji 205/55 R16 91V na vozilu VW Golf 7, na otvorenim putevima u centralnoj Nemačkoj.
Rezultati testiranja
Rezultati su bazirani na nekoliko trka koje su sprovedene na mokrim i suvim putevima.
Prvi od rezultata je pokazao da imaju kraći zaustavni put u odnosu na sve konkurente. GoodYear na ovu karakteristiku stavlja poseban akcenat. Ističu da je za ovo zaslužna nova smeša koja utiče da se guma lepi za vlažan asfalt. Zbog manje krutosti, blokovi se lakše savijaju i lakše istiskuju vodu sa kontaktne površine.
Ostvaruju 20% više pređenih kilometara od prvog sledećeg najboljeg konkurenta. Za ovo je zaslužna tehnologija Mileage Plus. Zahvaljući njoj, gazeća površina ima veliku elastičnost i fleksibilnost. Ovo dovodi do smanjenja broja pukotina na površini koje izazivaju loši uslovi na putu.
Takođe su bile bolje u rukovanju na suvom putu, kočenju i otpornosti na habanje, kao i u bočnoj stabilnosti. Bočnu stabilnost omogućavaju veća rebra u središnjem delu gazeće površine.
Po pitanju buke, testovi kažu da su među najtišim gumama zajedno sa Michelinom. Kada se sumira postignuće svih učesnika u ovom takmičenju, kod potrošnje goriva EfficientGrip Performance 2 takođe pokazuje najmanje vrednosti.
Što se tiče otpora prilikom kotrljanja, samo Pirelli Cinturato P7 Blue je pokazao bolje rezultate. Jedini aspekt u kojoj su inferiorni u odnosu na ostale je manja otpornost na uzdužni akvaplaning.
Bili su ovo rezultati testiranja koje je naručio GoodYear. Kakvi će biti rezultati takmičenja koje budu radile organizacije i časopisi koji se redovno sprovode svake godine, ostaje da vidimo. Ono što je verovatno je da gume neće biti uzimane iz maloprodaje. Naročito ne na taj način da deo guma bude iz prodaje, a deo njih posebno pripremljen za testiranje.
U međuvremenu, verovatno ste već kupili novi GoodYear i već imate neko iskustvo sa njima. Da li su nadmašile vaša očekivanja? Pišite nam o tome u komentaru.
Aktuelnu ponudu guma potražite na sajtu Internet Prodaja Guma.