Letnje je doba, danima pritiska vrućina, a periodi u kojima možemo da odahnemo su kratki. Danju prži sunce, a noću vrelina isijava iz betona. Topi se asfalt, gume se lepe za njega. Jedini spas je pomisao na odlazak iz grada. Tako da, ukoliko ga napuštate kolima, najbitnije je da budete odmorni i bezbedni kako biste stigli na zacrtani cilj. Iz kompanije NOKIAN poručuju da bi vozači pre početka sezone godišnjih odmora trebalo da, pored ostalog, provere stanje guma na vozilu. Na ovaj način povećavate svoj komfor i sigurnost, pa nakon provere možete mirno da krenete na put.

Leti su česti i iznenadni pljuskovi nakon kojih se voda zadržava na površini, stvarajući tako rizik od pojave akvaplaninga. Da bi se rizik od ove pojave smanjio, dubina šare na gazećoj površini ne bi smela da bude manja od 4 mm.
Po testovima koje je sprovela kompanija NOKIAN, rizik od pojave akvaplaninga po kišovitom vremenu sa novim gumama, pojaviće se pri brzini od oko 80 km, dok će se ovaj rizik sa vožnjom na starim gumama, pojaviti već pri brzinama od oko 60 km. Zaustavni put prilikom kočenja pri istim brzinama biće za oko 4 m kraći kod upotrebe novih guma.

Nokian_Line_chaussee_mouillee_vl

Upozorenje u obliku kišne kapi

Kako bi vozači lakše utvrdili dubinu šare na gazećoj površini, NOKIAN je izumeo indikator istrošenosti koji upozorava na akvaplaning. On se nalazi na gazećoj površini u obliku kišne kapi, koji nestaje sa nje kada se dubina šare smanji na 4 mm.

Uštedite novac i povećajte stepen sigurnosti – vazduh u vašim gumama ne košta vas ništa

Odgovarajući pritisak u gumama je takođe jedan od važnih faktora koji utiče na bezbednost. Prema ADAC-ovim testovima, ukoliko samo jedna prednja guma ima za 1 bar niži pritisak od propisanog, zaustavni put prilikom kočenja na mokroj podlozi može da se poveća čak i do 10 m. Ovo je značajna razdaljina. Zato – proveravajte pritisak u gumama svake tri nedelje, kao i svaki put kada krenete na duže putovanje. I ne zaboravite, gume sa propisanim pritiskom uštedeće vam ½ l benzina na svakih 100 km.

Stepen istrošenosti guma

Obratite pažnju na to da vam sve gume budu ravnomerno istrošene, pošto ćete time imati bolju kontrolu nad vozilom, posebno u krivinama. Dobro znamo da, kada imamo kontrolu, možemo i da upravljamo! A da bi se gume ravnomerno trošile, treba im menjati poziciju na svakih 8000 km. Ukoliko im istrošenost nije ravnomerna, dve očuvanije montirajte na zadnju osovinu.
Takođe proverite da li su spoljašnja i unutrašnja strana guma čiste i da li na njima ima vidljivih pukotina, rupica i ispupčenja. Uklonite kamenčiće iz kanala gazeće površine. Kamen neće sam ispasti tokom vožnje, već će se dalje utiskivati u gumu i vrlo verovatno prouzrokovati oštećenje.

Mada sve ovo već sigurno znate,  nije na odmet da ponovimo. Proverite stanje guma pre polaska na godišnji odmor. I, nakon ovih jednostavnih, a vrlo bitnih provera, spremni ste za put. Bar kada su gume u pitanju.

I naravno, želimo vam bezbednu vožnju i nezaboravan odmor.
Srećan put!

0 komentara

Napiši komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

©2024 Internet Prodaja guma doo

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam vaše pitanje a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem roku.

Slanje u toku

Log in with your credentials

Forgot your details?