Zamislite da se nalazite 1.000 km od kuće i da vam se pokvari auto. U takvoj situaciji ne želite da jurite lokalne majstore i šlep službe, već želite da imate nekoga ko vam garantuje da nećete biti prevareni i ostavljeni u nekoj nedođiji.
Uroš ima VW Golf 1.9 TDI iz 2001. godine. Uskoro njime ide na more, a saputnici su mu Jelena, Stefan i Dragana. Putuju u Grčku i preći će oko 700 km do Paralije.
Zato je Uroš odlučio da se obezbedi u slučaju da mu se Golf pokvari. Na internetu je našao sajtove više osiguravajućih kuća, video je da su uslovi manje-više isti i sutradan ujutro je krenuo da kupi paket/polisu pomoći na putu.
Međutim, Uroš ne zna da je zalutao u petu dimenziju, bez kraja i početka, bez pravila. Uroš je zalutao u Zonu sumraka…
- Dobro jutro, idem automobilom na more u Grčku i želim da kupim „Pomoć na putu“. Na vašem sajtu sam već video sve uslove i cene, pa bih samo da to odradimo što brže.
- Nema problema, brzo ćemo to, dajte mi saobraćajnu… Vaš auto je 2001. godište?
- Da.
- Onda imamo problem, pošto auto ne sme da bude stariji od 6 godina…
- To ne piše na vašem sajtu…
- Nažalost, takva je situacija, meni je stvarno žao.
Uroš nervozan izlazi iz kancelarije, uz pomoć telefona nalazi adresu najbliže poslovnice druge osiguravajuće kuće:
- Dobar dan, da li kod vas postoji neko ograničenje po pitanju starosti vozila kada je reč o pomoći na putu?
- Da, auto ne sme da bude stariji od 7 godina.
- Hvala, doviđenja!
Uroš besan poziva sledeću osiguravajuću kuću:
- Dobar dan, kada je pomoć na putu u pitanju, da li postoji ograničenje po pitanju starosti vozila?
- Ne postoji ograničenje, ali ako je auto stariji od sedam godina plaća se skuplje.
- Koliko skuplje?
- Toliko i toliko…
Uroš besan zove telefonom prijatelja sa kojim putuje i objašnjava mu situaciju. Na sreću, javlja se tračak nade:
- Kod Auto-moto saveza, Atlasa i kod DDOR Novi Sad uopšte se ne gleda koliko je auto star, a Auto-moto savez ti šlepuje auto iz inostranstva u slučaju udesa bez obzira na udaljenost…
- Idem onda kod njih, čujemo se posle.
Na nesreću, Uroš u AMSS saznaje da članstvo počinje da važi tek šest dana od trenutka potpisivanja ugovora, a pošto na put kreće prekosutra, to bi značilo da ne bi mogao da računa na pomoć tokom vožnje ka Grčkoj i tokom dobrog dela odmora.
Ne želi da rizikuje i odlazi u poslovnicu DDOR Novi Sad. Cena je 1.760 dinara.
Gore opisan scenario odigra se mnogo puta na početku svake turističke sezone. Uroš to nije znao, niti ga je to interesovalo do pred sam put, jer on je samo jedan od hiljada vozača koji svake godine zalutaju u Zonu sumraka…
Ne reklamiramo nikoga! AMSS, Atlas i DDOR Novi Sad – njihova ponuda ima prednosti i maneisto kao i ponude drugih osiguravajućih kuća. Na vama je da odlučite koja ponuda vam najviše odgovara. Kod nekih ćete dobiti manje za više para i obrnuto – stavite sve na papir i odlučite šta vam se najviše isplati.
Ograničenja po pitanju starosti vozila
Mnoge osiguravajuće kuće i udruženja ne žele da prodaju „Pomoć na putu“ starijim automobilima. Na primer:
Dunav – do 10 godina starosti
DDOR Novi Sad – nema ograničenja
Generali – do 6 godina starosti
Wiener Stadtische – do 10 godina starosti
AMSS – nema ograničenja
Atlas – nema ograničenja
Cene
Računajte da vam treba oko 2.000 dinara – negde manje, negde više, a cene idu i do 4.000 i više dinara za skuplje pakete.
Na koje stavke treba obratiti pažnju prilikom poređenja?
Ne zalećite se i dobro pročitajte ugovor pre potpisivanja!
a) Popravka manjeg kvara na licu mesta: obično podrazumeva manju intervenciju koja ne zahteva specijalan alat ili kanal i ne traje duže od jednog sata. Na primer, zamena gume, osigurača, sijalica, ostanak bez goriva, ispražnjen akumulator… Ovde postoje i druga ograničenja – npr. troškovi usluge od 70 do 150 evra u zavisnosti od paketa
b) Šlepovanje: podrazumeva vuču vozila do najbližeg servisa ili na drugu lokaciju. U zavisnosti od osiguravajuće kuće i paketa ograničenje se kreće od 140 do 300 evra. AMSS šlepuje auto do mesta prebivališta vlasnika u slučaju saobraćajne nezgode bez obzira na kilometražu i troškove
c) Prevoz vozača i putnika do odredišta ili mesta na kojem će se auto popravljati: ukoliko auto ne može odmah da se popravi, pokrivaju se troškovi prevoza putnika i/ili vozača do krajnje destinacije, ili do servisa u kojem će auto biti popravljen, pri čemu troškovi po osobi obično idu do 30 ili 40 evra
d) Smeštaj: u slučaju da je vozilo ukradeno ili je iz drugog razloga onemogućen nastavak putovanja, pokrivaju se troškovi smeštaja, uz troškove do 70 evra po osobi
e) Čuvanje vozila: Neke situacije zahtevaju da se vozilo čuva do odvoženja u servis ili nakon popravke. Ova mogućnost je obično pokrivena u skupljim paketima, maksimalno do pet ili deset dana i uz troškove od 5 evra na dan
f) Rent-a-car: u slučaju kvara ili udesa možete da koristite rent-a-car tokom dva dana uz ograničenje od npr. 140 evra. Dostupan obično samo u skupljim paketima
g) Gubitak ključeva: izgubite li ključeve, pokriveno i dopremanje rezervnih. Podsetimo ovde da u slučaju da ključeve zaključate u automobilu, ponekad je otključavanje pokriveno, a ponekad nije.
h) Povratak putnika kući: pokrivaju se troškovi puta kući u slučaju da automobil neće biti u voznom stanju nekoliko dana ili se šlepuje kući. Postoje razne vrste uslova po ovom pitanju, pa je najbolje da to sami uporedite
Posebna ograničenja
Pre potpisivanja ugovora dobro pročitajte sve uslove kako se ne biste dovodili u neprijatne i skupe situacije. Na primer:
- „Pomoć na putu“ možete da koristite isključivo ako se u vozilu nalazite vi ili neko od vaših ukućana. Dakle, pozajmite li auto prijatelju i on njime ode u inostranstvo, gde dođe do kvara, postoji mogućnost da „Pomoć na putu“ neće važiti
- Mnoge usluge možete da koristite samo jednom u toku godine, što znači da ako iskoristite pomoć na letovanju, nećete biti pokriveni kada idete na zimovanje, u selo, itd.
- Početak važenja. U AMSS morate da se učlanite najmanje šest dana pre puta. Kod ostalih važi nakon 24h ili od trenutka kada vama to odgovara
- Suma osiguranja i limit pokrića: suma osiguranja je novčani iznos koji predstavlja maksimalnu obavezu osiguravajuće kuće po jednom osiguranom slučaju u toku ugovorenog trajanja osiguranja.
Limit pokrića je nešto potpuno drugo – on predstavlja ukupnu obavezu osiguravajuće kuće tokom trajanja osiguranja i ugovara se kao ukupan broj pojedinačnih osiguranih slučajeva tokom trajanja osiguranja. Proverite ove stavke kako ne bi bilo neprijatnih iznenađenja.
Bez obzira koji paket kupite, razlikuju se uslovi kada je u pitanju inostranstvo i Srbija, u smislu maksimalne visine troškova koji će biti pokriveni. Obratite pažnju na te stavke!!!
Kada „Pomoć na putu“ prestaje da važi?
Pročitajte ugovor i zatražite objašnjenje u slučaju bilo kakvih nejasnoća. Između ostalog, u sledećim situacijama osiguravajuća kuća može da odbije da vam pokrije troškove:
- Ukoliko je vozač bio pod uticajem alkohola
- Ukoliko vozač nakon saobraćajne nezgode odbije da se podvrgne ispitivanju alkoholisanosti ili na drugi način sabotira ispitivanje
- Ukoliko se utvrdi da je vozač bio pod uticajem narkotika
- Ukoliko do bilo kakvih problema dođe zbog rata, terorizma, nemira, demonstracija, manifestacija (Makedonija, Grčka?)
- Ukoliko je uzrok kvara prethodno nedovoljno ili nestručno održavanje
- Ukoliko je do kvara došlo zbog tereta ili tokom utovara, istovara tereta
- Ukoliko je do kvara ili oštećenja došlo zbog preterane istrošenosti pneumatika, prethodne neispravnosti vozila, nepridržavanja odredaba o zaštitnim merama, itd.
- Osiguravajuća kuća nije u obavezi da nadoknadi bilo kakvu štetu na vašem prtljagu, za troškove prepakivanja i daljeg transporta, osim ukoliko se ne dokaže da je štetu prouzrokovao serviser koji je pružao pomoć
Šta uraditi kada dođe do problema?
Prvo zovite „kol-centar“ osiguravajuće kuće kod koje ste kupili „Pomoć na putu“ ili AMSS ako ste se tamo učlanili. Objasnite problem i strogo pratite njihova uputstva, kako se ne biste doveli u situacijuda sami plaćate razne troškove koji bi trebalo da budu pokriveni.
Inače, Grčka je ovde uzeta kao primer budući da naši građani najčešće u ovu zemlju putuju na odmor. Sve napisano važi i za druge države.
Napišite nam svoja iskustva u ovakvim prilikama?
Preuzeto sa sajta Polovniautomobili.com